Monday 3 December 2007

درّی: ازدواج موقت در کنترل ایدز مؤثر است

18:34 گرينويچ - شنبه 01 دسامبر 2007 - 10 آذر 1386
درّی: ازدواج موقت در کنترل ایدز مؤثر است




شنبه اول دسامبر (دهم آذر ماه) همزمان با روز جهانی ایدز، همایشی نیز به همین نام در تهران برگزار شد.
در این مراسم، قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران، ازدواج موقت را یکی از راهکارهای مؤثر برای کنترل بیماری ایدز خواند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، آقای دری نجف آبادی دیدگاه کشورش را در زمینه مبارزه با ایدز 'متعهدانه و حکیمانه' خواند و گفت: "در این موضوع [ایدز] گاهی اوقات ازدواج و قرادادهای موقت مطرح می‌شود كه متاسفانه برخی آن را به گونه‌ای ديگر تعبير می‌كنند."
در یکی از آمارهای اخیری که از سوی وزارت بهداشت ایران نشر یافته، شمار مبتلایان به بیماری ایدز در این کشور حدود شانزده هزار نفر اعلام شده اما برخی ناظران رقم واقعی را بیش از این می دانند.
دولت ایران در سال های گذشته تلاش زیادی برای مقابله با این بیماری انجام داده است. به گفته کارشناسان، یکی از معضلات پیش روی مسئولان در این رابطه، آمار نسبتا بالای اعتیاد در این کشور است که به گسترش ایدز دامن می زند.
در همایش روز جهانی ایدز در تهران، کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران عامل دومین موج شیوع ایدز در ایران را سرنگ های آلوده معتادان تزریقی اعلام کرد و گفت ده ها هزار معتاد تزریقی توسط سازمان های تحت پوشش دولت و سازمان های غیر دولتی تحت درمان قرار دارند.
آقای لنکرانی همچنین از توزیع دارویی برای توقف اثر ویروس اچ آی وی (HIV) در سه ماه آینده خبر داده و به کشورهایی که به خاطر مسائل سیاسی در برنامه های ایران برای ایدز 'کارشکنی' می کنند انتقاد کرده است.
وی افزود: "در برهه‌ای از زمان، آمريكا در توزيع و صدور برخی از اقلام دارويی به كشور جلوگيری می ‌كرد هرچند اين مشكل با پيگيری‌های مسئولان به سرعت مرتفع شد

No comments: